Volg Annalise     

 
 

Market Intelligence Market Intelligence Wij ondersteunen u bij business development vraagstukken. Welke trends en ontwikkelingen kunnen impact hebben op uw business? »

Services Services Annalise levert u maatwerk services waarmee u de meest kansrijke groeirichting kunt bepalen door middel van inzicht in uw externe omgeving. »

Over Annalise Over Annalise Annalise Market Intelligence heeft zich gespecialiseerd in market intelligence. Annalise werkt voor de top-100-bedrijven in het Nederlandse en internationale bedrijfsleven. »

Werken bij Annalise Werken bij Annalise Met gedreven en enthousiaste mensen maken wij graag kennis. We hebben regelmatig plaats voor nieuwe teamleden op verschillende ervaringsniveaus. »

Toon recente berichten

Nieuws & Publicaties


2 september 2016

Durfinvesteerders durven weer

Door Kimberly Ho Onlangs schreef ik over de opkomst van Fintech in de financiële wereld. Ook als het aan de investeerder ligt, wordt 2016 het jaar van de technologische doorbraak in de financiële dienstverlening, zo ... »


28 juli 2016

Ga zaaien tijdens de komkommertijd!

Door Sylvano Aboikoni De gehele Tweede Kamer is 8 weken met reces, scholieren hebben vakantie en de kantoren stromen weer leeg. Dan weet je het: de komkommertijd is aangebroken.   Maar wat is de komkommertijd ... »


19 mei 2016

Wat is voor u de definitie van een interessante markt?

Door Gerdi Hogendoorn Regelmatig krijgen wij de vraag “Help ons te focussen op de meest succesvolle markten of PMC’s voor business development”. Dan stellen wij uiteraard als eerste de vraag, wat is voor jullie als ... »


29 april 2016

Het belang van onderbouwing bij het ontwikkelen van de marktstrategie

Door Bas Lok In een tijd waarbij de ooit straatbeeldbepalende concerns bij bosjes lijken te vallen wordt het voor bedrijven steeds belangrijker zich te ontwikkelen.  Echter gebeurt het al te vaak dat men de noodzaak ... »


30 maart 2016

Fintech: vriend of vijand?

Door Kimberly Ho De drang naar technologische innovatie houdt elke industrie in zijn greep, zo heeft onder andere de retail “e-commerce”, de medische sector “medtech”, marketing “Adtech”, het onderwijs “Edtech”  en de landbouw “Agritech”. Nadat ... »


10 februari 2016

‘Ie-kommûrs’ zegt u?

Door Sander van Oort We komen ze regelmatig tegen, die klanten die denken dat ze ‘iets moeten’ met ‘ie-kommûrs’. En we zijn er blij mee hoor met die klanten, want wij denken namelijk óók dat ... »


4 december 2015

De Nederlandse Maakindustrie, een groeibriljant in de Europese economie

Door: Sander Notenboom De Nederlandse economie zit weer in de lift. De exportcijfers groeien weer richting de bekende omvang van de eerdere gloriejaren. Nederland is en blijft een echt exportland en wordt hierin sterk aangevoerd ... »


24 september 2015

“Wat is de Google van uw bedrijf?”

Door Jordi Teunissen Het woord ‘crisis’ is de revue nu wel gepasseerd, maar ondanks dat voelen wij als Nederlandse maatschappij en bedrijfswereld er nog steeds de klappen van. Ons Nederlandse paradepaardje KLM heeft zware jaren ... »


16 september 2015

Data uit het verleden als input voor de toekomst

Door Bas Lok Product of dienst? Voor vooruitgang is innovatie nodig. In de huidige markt volgen innovatieve producten of diensten elkaar in rap tempo op. Steeds vaker komt innovatie van nieuwe toetreders op de markt. ... »


26 augustus 2015

Market Intelligence in een wereld van data

Door Sander van Oort Vroeger, toen ‘Market Intelligence’ nog iets Engels was en de koeien nog vrolijk door de wei mochten marcheren, toen al werd er aan Market Intelligence gedaan. Je belde eens met de ... »


22 juli 2015

Annalise breidt team verder uit

Het team van Annalise heeft zich de afgelopen periode versterkt met een drietal nieuwe professionals. Hiermee wordt verdere invulling gegeven aan de beoogde groei van Annalise op het vlak van zowel capaciteit als vanuit expertise. ... »


6 juli 2015

Keuzes maken voor een zekerdere toekomst

Door Florentine Pfeifer Grote retail formules, zoals Hema, Blokker, en V&D verkeren in moeilijkheden. Al jaren wordt gesproken van crises in de retail, als gevolg van teruglopende uitgaven van de consument en de opkomst van ... »


29 april 2015

Anticiperen op marktontwikkelingen

Door Bas Lok Marktontwikkelingen volgen elkaar in razend tempo op. Voortgestuwd door technologische vooruitgang worden bedrijven gedwongen zich te adapteren aan de veranderingen in hun markt. Bedrijven die stug vasthouden aan oude strategieën vallen steeds ... »


15 april 2015

Nederland is en blijft een echt “klantland”

Door Sander Notenboom Uit de meest recente resultaten van het Best of Finance Privaat 2014 onderzoek blijkt dat Nederlandse organisaties zich niet alleen bewust zijn wie hun klanten zijn, ze willen deze klanten ook steeds ... »


3 april 2015

Patentensystemen, kiezen tussen twee kwaden?

Door Gerdi Hogendoorn Er is heel wat te doen om patentsystemen. In de ene sector (farmacie) stimuleert het niet tot echte innovatie, terwijl in de andere sector (groenteveredelaars) het grote bedrijven te veel helpt nóg ... »



Volgende pagina »

Toon recente berichten

mail this