Volg Annalise     

 
 

Market Intelligence Market Intelligence Wij ondersteunen u bij business development vraagstukken. Welke trends en ontwikkelingen kunnen impact hebben op uw business? »

Services Services Annalise levert u maatwerk services waarmee u de meest kansrijke groeirichting kunt bepalen door middel van inzicht in uw externe omgeving. »

Over Annalise Over Annalise Annalise Market Intelligence heeft zich gespecialiseerd in market intelligence. Annalise werkt voor de top-100-bedrijven in het Nederlandse en internationale bedrijfsleven. »

Werken bij Annalise Werken bij Annalise Met gedreven en enthousiaste mensen maken wij graag kennis. We hebben regelmatig plaats voor nieuwe teamleden op verschillende ervaringsniveaus. »

Terug naar de nieuwslijst »

Nieuws & Publicaties


28 juli 2016

Ga zaaien tijdens de komkommertijd!

Door Sylvano Aboikoni

De gehele Tweede Kamer is 8 weken met reces, scholieren hebben vakantie en de kantoren stromen weer leeg. Dan weet je het: de komkommertijd is aangebroken.

 

Maar wat is de komkommertijd eigenlijk?

De term ‘komkommertijd’ wordt gebruikt om de rustige periode in de zomer aan te duiden waarin er weinig nieuws en weinig business is. De term vind zijn oorsprong in de tijd dat het komkommerseizoen nog in de zomer viel. In deze tijd hadden de kwekers het druk maar in de andere vakgebieden was dan niks te doen.

 

Maar wat is dan de komkommertijd vandaag de dag?

Voor mensen die doorwerken is de waan van de dag weg, geen spoedjes, geen eindeloos telefoongerinkel en nauwelijks tot geen overleg. Geen wonder dat mensen sneller afgeleid zijn in deze periode. Er ontstaat zelfs een neiging om in te kakken, lekker genieten van het weer, vroeg naar huis etc. etc. Na al het harde werken voelt dat natuurlijk terecht maar er zijn productievere manieren om de zomer door te komen!

 

Wat is er productiever om te doen?

Deze rustige periode is ook de perfecte tijd om terug te kijken maar ook zeker om vooruit te kijken. Pak je stapel met verzamelde ideeën/dromen erbij (fysiek of mentaal) en zorg dat ze gerealiseerd worden! Voorbeelden van thema’s om eens over na te denken in deze komkommertijd zijn: hoe gaan we onze groei-ambities waarmaken? Hoe krijgt onze concurrent het toch weer voor elkaar? Hoe zit het met de markt voor onze producten in Iran? Moeten we helemaal iets nieuws gaan doen?

Wij weten dat market intelligence hierin het verschil kan maken. Wilt u hier met ons eens over sparren, neem dan gerust contact met ons op!

Bron: onzetaal



mail this