Volg Annalise     

 

 

Over Annalise


De specialist in Market Intelligence
Annalise Market Intelligence is het bureau in Nederland dat zich heeft gespecialiseerd in market intelligence. Annalise werkt sinds haar oprichting voor de top-100-bedrijven in het Nederlandse en internationale bedrijfsleven. Wij stellen onze klanten in staat om onderbouwd de juiste strategische beslissingen te nemen.

Samenwerking op de lange termijn
Onze klanten zijn managers op het gebied van business development, marketing, corporate strategy en market intelligence. Onze betrokkenheid bij de business van onze klanten is groot, wat resulteert in relaties voor de lange termijn.

Een unieke aanpak
Onze aanpak is feitelijk en gericht op de essentie. Doordat ieder bedrijf en iedere markt zijn eigen dynamiek en ontwikkeling kent, is onze aanpak altijd maatwerk. Het vraagstuk en de doelstelling van de klant is daarbij leidend. Door een breed scala aan en combinatie van aan analyse- en onderzoeksmethoden zijn wij in staat om onze opdrachtgevers op inventieve wijze te ondersteunen bij nemen van business development beslissingen.

Ons team van consultants
Bij Annalise werkt een hoog gekwalificeerd team van analytische en pragmatische academici. Een deel van het team is na afstuderen bij Annalise begonnen en doorgegroeid binnen de organisatie. De rest van het team heeft eerder ervaring opgedaan binnen andere organisaties, bijvoorbeeld in de adviessector, op een market intelligence afdeling van een corporate, of in een andere relevante positie.

Meer dan 30 jaar een expert in market Intelligence
De geschiedenis van Annalise gaat terug tot 1935, toen Georges Mandel een marketingadviesbureau in Parijs oprichtte onder de naam SVP en dit in de decennia daarop wereldwijd uitrolde.

Zo werd in 1983 SVP Nederland opgericht als onderdeel van Wegener/Sijthoff Pers door toenmalig staatssecretaris van Economische zaken P. Van Zeil. Tijdens het pre-internet tijdperk was SVP Nederland een soort papieren Google, een levende search engine op zoek naar informatie voor klanten.

In 1999 nam Solveigh, later Navius, SVP Nederland over en verandert de naam naar Annalise SVP. Het bedrijf maakte hierna een transitie door naar de huidig propositie en noemt zicht vanaf 2009 Annalise Market Intelligence.